ClickCease

Inregistrare Marci

Ce reprezinta marca?

Marca este un semn susceptibil de reprezentare grafica, servind la deosebirea produselor sau serviciilor unei persoane fizice sau juridice, de cele apartinand altor persoane.

În functie de modul de reprezentare grafica, marcile pot fi:

Marci verbale – o denumire, un slogan, scrise cu caractere standard;

Marci figurative – un element grafic (desen) care nu contine litere sau cifre;

Marci combinate – o denumire scrisa cu o grafica deosebita si/sau in culori sau o denumire însotita de un element grafic (desen);

Pasii pentru înregistrarea a unei marci la OSIM sunt:

1. Depunerea cererii de înregistrare.

2. Publicarea cererii de înregistrare a marcii.

3. Examinarea în fond a cererii se face în timp de 6 luni de la publicarea acesteia cu conditia achitarii taxelor corespunzatoare.

4. Înregistrarea – Daca nu exista actiuni din oficiu sau opozitii în aproximativ 6 luni de la depunere.

Perioada de valabilitate a unei marci inregistrate

Durata de protectie a unei marci înregistrate la OSIM este de 10 ani, existand posibilitatea reînnoirii pentru perioade succesive similare.

Înregistrarea unei marci la OSIM se face pentru a utiliza în mod exclusiv o denumire, un slogan sau un logo; pentru a avea la îndemâna un instrument eficient împotriva imitarilor din partea tertilor sau pentru a împiedica înregistrarea unor alte marci (identice sau similare) de catre terti în viitor; pentru a evita riscurile asociate cu utilizarea unei marci neînregistrate sau a unei marci înregistrate de catre altcineva.

Pot fi înregistrate orice semne susceptibile de reprezentare grafica, cum ar fi: cuvinte, inclusiv nume, desene, litere, cifre, imagini, logo-uri, forme tridimensionale si, în special, culori, combinatii de culori, holograme,precum si orice combinatie a acestora.

Onorari de la 900 lei la care se vor adauga taxe legale in functie de clasele alese.

Va putem ajuta cu serviciul de Inregistrare Marci? Completati formularul alaturat si veti fi contactat in urmatoarele 10 minute de un consultant sau initiati un apel telefonic.